Keyword onderzoek Google Ads

Cruciaal om maximaal te profiteren van Google Ads is een productaanbod waar voldoende zoekvolume in zit. Bij Google Ads betaal je per klik. Hoe mooi is het dat als iedere klik die valt, besteed wordt aan een potentiële klant die zich in de aankoopfase bevindt. Een gedegen keyword onderzoek om te bepalen of een campagne potentie heeft of om te bepalen met welke producten een bepaald assortiment het beste uitgebreid kan worden is van groot belang.

Winnende producten Google Ads

De kans op een positief conversieratio en dus een winstgevende campagne is groot! Benieuwd hoe je jouw webshop assortiment kunt uitbreiden met producten waarin veel zoekvolume zit? Bekijk de video van Google Masterclass waarin Sander je wegwijs maakt.

Zoekwoordplanner van Google & Google Trends

Twee handige tools waarmee eenvoudig het zoekvolume voor bepaalde producten bepaald kan worden is de Google zoekwoordplanner. Tevens kun je in deze zoekwoordplanner (net als in Google Trends) zien hoe het zoekvolume voor de betreffende producten fluctueert door het jaar heen.