Snel & Effectief Online Adverteren Voor Moederdag

10 mei 2017

Aankomende zondag 14 mei is het zover, moederdag! Weet jij al waarmee jij je moeder gaat verassen? Even snel naar de Hoofdstraat voor een lekker geurtje van de Douglas, een kleurrijke bos bloemen van Viva Fleur of laat je toch een ontbijt bezorgen van de Lekkernij? De keuzemogelijkheden voor de consument zijn enorm. Hoe zorg je ervoor, dat je als bedrijf hier op een effectieve manier op kunt inspelen?

Waar zoekt de consument naar?

Als we de statistieken erbij pakken, dan zien we dat er wordt gezocht op een groot aantal verschillende termen. In het overzicht hieronder treft u de top 10 termen m.b.t. moederdag:

  • Moederdag cadeau                  = 9900 x
  • Cadeau voor moeder               = 1900 x
  • Cadeau moeder                        = 1600 x
  • Moederdag kado                      = 1300 x
  • Kado voor moeder                   = 720 x
  • Moederdag ontbijt                   = 720 x
  • Moederdag cadeau tips           = 590 x
  • Origineel moederdag cadeau = 590 x  
  • Moederdag tips                        = 590 x  
  • Moederdag cadeau idee          = 590 x  

In de top tien treffen we voornamelijk de wat algemenere termen, met uitzondering van ”moederdag ontbijt”. Onder deze termen kunnen we dus tal van producten scharen, dit geeft de consument een breed scala aan keuzemogelijkheden.

Leuk weetje= Er wordt meer op “vaderdag cadeau” (14800 x), dan op “moederdag cadeau” (9900 x) gezocht.

Wat zien we terug in de zoekresultaten?

Als we gaan zoeken op de term ”moederdag cadeau”, dan komen de volgende zoekresultaten naar voren. De resultaten met een rode pijl of cirkel zijn de betaalde zoekresultaten, de overige organisch (niet- betaald).

Google Shopping
Aan de rechterkant treft u de Google Shopping producten. Dit zijn de producten die Google relevant vindt om te tonen, indien er gezocht wordt op de bovenstaande term.

Google Search
De eerste drie zoektermen zijn in dit geval de betaalde advertenties. De webshops die naar voren komen adverteren specifiek op de term ”moederdag cadeau”.

Een specifieke landingspagina

Naast de gerichte zoektermen, worden er door bedrijven ook landingspagina’s opgezet specifiek over moederdag. In het voorbeeld hieronder, zien we zelfs dat Douglas de betreffende pagina heeft opgenomen in het primaire menu.

Snel van start met online adverteren

Met Google AdWords kunt u snel, flexibel en effectief inspelen op feestdagen zoals moederdag. Het realiseren van AdWords campagnes kan relatief snel, waarna u met enige research vooraf binnen een dag zichtbaar kunt zijn in de zoekresultaten. Ook kunt u uw advertenties zeer specifiek afstemmen op de door u gewenste doelgroep, die u volledig kunt filteren op een divers aantal kenmerken. Hiermee besteedt u uw budget zo optimaal mogelijk! Bent u straks ook vindbaar op de term ”moederdag Hoogeveen”?

Team Adis- Vrienden van Google

Team Adis is exclusief partner van Google Nederland. Maak kennis met Team Adis door hier te klikken. Heeft u vragen over de prestaties van uw website, online marketing of Google- gerelateerde onderwerpen? Schroom niet en neem contact met ons op. Wij delen graag onze kennis met u!

Ga terug naar het overzicht