Google Ads Keyword Onderzoek –  Bereken je kansen

Hoe doelgericht ga jij te werk? Welke ROAS (return on Adspend) is voor jou rendabel? Op welke KPI’s stuur je aan om deze doelstellingen te behalen?

Google Ads Doelstellingen

Wat wil je uiteindelijk bereiken met je Google Ads account? Hoeveel euro wil je dat iedere geïnvesteerde euro oplevert? Bepaal dit voor jezelf aan de hand van de winstmarges op je producten en de winst die je per sale/ per maand wilt draaien.

Google Ads doelstellingen drukken we altijd uit in een ROAS. De return of Adspend. We gaan, ook bij dienstverlenende bedrijven, achterhalen hoeveel iedere euro uiteindelijk moet opleveren.

Google Ads KPI’s (indicatoren geen doelen op zich)

Key performer indicators zijn indicatoren die bepalen of je de doelstellingen behaalt of niet. De KPI’s in de Google Ads rekensom zijn altijd:

  • CPC
  • Conversieratio
  • Gemiddelde orderwaarde

Waar kies jij voor?

A.

  • Budget: €1000
  • CPC: €0.50
  • Klikken: 2000
  • Conversieratio: 4%
  • Aantal orders: 80
  • Gem. orderwaarde: €90
  • Omzet: €7200
  • ROAS: 7.2

A.

  • Budget: €1000
  • CPC: €0.35
  • Klikken: 2857
  • Conversieratio: 3%
  • Aantal orders: 85
  • Gem. orderwaarde: €84.70
  • Omzet: €7200
  • ROAS: 7.2

De bovenstaande vetgedrukte indicatoren bepalen of jij je doelen behaalt en zijn geen doelen op zich.

Hoe bewust ga jij te werk?

Bereken voor af altijd je kansen, bepaal harde doelstellingen en bepaal je KPI’s om deze doelen te behalen. Hulp nodig? Of benieuwd naar de kansen in jouw markt? Let me know!