Adverteren via Facebook Ads of Google Ads?

Zeer regelmatig krijgen we de vraag wat exact de verschillen zijn tussen het advertentiemodel van Google en het advertentiemodel van Facebook. De vraag luidt ook vaak welk kanaal ‘beter werkt’. Als je deze vraag aan ons stelt, dan zou het logisch klinken dat ons antwoord ‘Google’ zou zijn.

Toch proberen wij vragen als deze altijd zo objectief mogelijk te beantwoorden. Het is namelijk niet zo dat Google in iedere situatie een betere keuze is. Net zoals ook Facebook lang niet altijd een betere keuze is.

De keuze voor een advertentiemodel is per situatie heel verschillend. En bovendien, moet je perse een keuze maken?

Adverteren in aankoopfase

Het grote voordeel van adverteren in Google is het feit dat je invloed hebt op wanneer je een advertentie aan een potentiële klant laat zien en wanneer niet. Je hebt ‘grip’ op de situatie.

Het zoekgedrag van een potentiële klant die zich in de aankoopfase bevindt is heel anders, dan het zoekgedrag van iemand die zich in de oriëntatiefase bevindt.

In onderstaande video proberen we de verschillen en overeenkomsten zo goed mogelijk te beschrijven.