Online marketing voor Aktiva

Wij werken sinds januari 2018 samen met Aktiva uit Hoogeveen. Twee jaar geleden vroegen Anton van den Ham en Bas Benjamins of Team Adis mee kon denken met de online marketing doelstellingen van Aktiva. Aktiva was erg benieuwd op welke manier online marketing ingezet kon worden en naar de groeimogelijkheden middels Google Ads.

Financiële ondersteuning om zelfstandig verder te komen

Sinds 2010 helpt Aktiva mensen te ondersteunen in hun financiën om weer zelfstandig verder te komen. Door de dienstverlening van Aktiva in te zetten kunnen cliënten van Aktiva zich weer focussen op hun eigen ontwikkeling, kunnen begeleidende instanties zich focussen op hun eigen dienstverlening én kunnen werkgevers onverstoord hun arbeidsproces hervatten.

Aktiva onderscheidt zich in de markt dankzij een persoonlijke aanpak, begrip voor de financiële situaties, een vooruitstrevende positie in technologische ontwikkelingen én de snelheid van handelen.

Online marketing doelstelling: Meer aanvragen verkrijgen

In de zomer van 2017 vroeg Aktiva zich af op welke manier ze meer leads konden verkrijgen om onder andere hun online marketingdoelstellingen te bereiken. Aktiva had goede verhalen gehoord over de Ads specialisten van Team Adis en vroeg om online marketing advies.

Google Ads de oplossing voor Aktiva

Team Adis heeft op basis van marktonderzoek het online zoekgedrag achterhaald van de doelgroep. Naar aanleiding van het marktonderzoek bleken er kansen te liggen om Google Ads in te zetten. Binnen een jaar hebben de Ads specialisten van Team Adis de online aanvragen flink doen stijgen.

Google Ads en website verbeteringen

Naast Google Ads heeft Team Adis ook de website bekeken van Aktiva en verbeteringen doorgevoerd om het conversiepercentage te verbeteren. Het conversiepercentage is het aantal bezoekers wat een aanvraag doet delen door totaal aantal website bezoekers. Door de inspanningen van de Ads specialisten is het conversiepercentage met maar liefst 120% gegroeid.

Pro-actief meedenken om online marketing doelstellingen te verbeteren

Ondanks de verbeteringen aan de website, was deze verouderd en beperkt om mee te kunnen groeien met Aktiva. Om nog meer rendement te halen uit Google Ads heeft Team Adis het advies gegeven om een nieuwe website te bouwen. Sinds maart 2018 heeft Aktiva een nieuwe website gebouwd door Team Koen. Aktiva heeft samen met Team Adis en Team Koen gespard en gezamenlijk een nieuwe website gelanceerd. De branchekennis van Aktiva werd gebundeld met de website kennis van Team Koen en de marketing kennis van Team Adis. De website is nu een groot succes en helpt veel bezoekers met relevante informatie.

Google Ads, Conversie Optimalisatie & Website Optimalisatie

Google Ads

Van alle marketingkanalen die Aktiva gebruikt, genereert Google Ads de meeste leads. Door de advertenties specifiek op de doelgroep af te stemmen blijven niet alleen de kosten laag, maar verkrijgt Aktiva ook ontzettend veel leads.  

Website optimalisatie

Websites verbeteren kan op verschillende manieren. Onze manier van websites verbeteren is te kijken naar data uit verschillende tools zoals Google Analytics. Met deze data kunnen wij heel gericht het gedrag achterhalen van de bezoekers. Op basis hiervan wijzigen wij de website en meten het nieuwe gedrag. Mede door de website aanpassingen hebben wij het conversiepercentage verdubbeld voor Aktiva.

 

Wil jij ook meer leads?

Op basis van jouw product/dienst & website kunnen wij een kansberekening maken om, net als Aktiva, ook online succes te behalen. Neem hiervoor contact op met Team Adis.