Huidpraktijkshop

30 november 2018

Camouflage, dagcrème of een huidreiniger. Zo maar een opsomming van enkele huidverzorgingsproducten, waarvan de meeste gezinnen wel één of meerdere producten in huis hebben staan.

Expert in huidproducten

Echte specialisten in huidproducten, zijn Gerben en Anne van Huidpraktijkshop. Het aanbod op hun webshop bestaat uit gerenommeerde topmerken, die ook worden aanbevolen door huisartsen en huidtherapeuten. Mocht je geen juiste keuze kunnen maken, dan kun je deskundig advies verwachten van Anne, die een achtergrond als huidtherapeut heeft.

Google Ads Kansberekening

Voorafgaand aan ieder Google Ads project maakt Team Adis een kansberekening. In deze calculatie wordt het online zoekvolume voor de betreffende producten/diensten ingeschat en de klikprijzen bepaald. Deze cijfers worden afgewogen tegen de huidige prestaties van de website, waardoor er een realistische inschatting kan worden gemaakt van de kans van slagen van het project.

Google Ads Search campagnes

Huidpraktijkshop verkoopt een groot aantal topmerken. Een deel van de website structuur is gebaseerd op deze merken. Op basis hiervan zijn eveneens de Google Search Ads campagnes opgezet. Onder elk merk zijn vervolgens de verschillende producten uiteengezet in advertentiegroepen.

In het screenshot hieronder valt één van de advertenties te zien, die voortkomt uit de Search campgne van het merk ”Lycogel”. Vanwege de toppositie worden ook meerdere advertentie- extensies weergeven.


Één van de extensies is die van de klantbeoordelingen (sterren). Deze wordt weergeven bij meer dan 150+ positieve en unieke reviews!

Optimaliseren van de campagnes wordt gedaan op basis van kosten/omzet. Bij ecommerce websites is het immers veel interessanter om te kijken naar de ROI in plaats van de kosten per conversie.

De inzet van Shopping advertenties

Naast de Search campagnes, worden er tevens Shopping campagnes ingezet. Deze draaien in sommige gevallen tegelijkertijd met de Search advertenties. Wanneer deze op hetzelfde moment worden weergeven, dan is de kans dat er op een advertentie wordt geklikt extra groot.

Hieronder valt te zien, dat het grootste gedeelte van de advertentieruimte wordt ingenomen door producten van Huidpraktijkshop. Omdat het in dat geval om de kleurkeuze draait, kunnen consumenten al voordat ze klikken filteren op het juist product. Daarnaast kunnen de prijzen onderling met de concurrentie worden vergeleken door de potentiële klant.

Remarketing

Zoals hieronder valt te zien, maakt het grootste gedeelte van de kopers hun beslissing binnen één dag. Echter is er ook een percentage van de bezoekers die hun aankoop pas doet na 12+ dagen.

Door het inzetten van Remarketingcampagnes in zowel het Shopping- als Search netwerk, worden deze mensen na een X dagen later alsnog bereikt en getriggerd.

 

Ga terug naar het overzicht