Chocoladebezorgd

14 september 2018

Wist je dat we in Nederland per jaar zo’n 4,5 kilo per persoon aan chocolade eten? Of het nou Sinterklaas, Kerst of Pasen is, de chocolade is aanwezig om er een gezellige feestdag van te maken!

De expert in chocolade

Een echte expert op het gebied van chocolade, is Jan-Jaap Plaizier van Chocoladebezorgd.nl . Jan- Jaap komt uit een ambachtelijke bakkersfamilie, en is zich vervolgens gaan richten op de verkoop van chocolade. Op zijn webshop kun je chocolade bestellen in allerlei vormen en smaken. Voor elke gelegenheid is er een passend en uniek chocolade cadeau.

Google Ads Kansberekening

Voorafgaand aan ieder Google Ads project maakt Team Adis een kansberekening. In deze calculatie wordt het online zoekvolume voor de betreffende producten/diensten ingeschat en de klikprijzen bepaald. Deze cijfers worden afgewogen tegen de huidige websiteprestaties, waardoor er een realistische inschatting kan worden gemaakt van de kans van slagen van het project.

Google Shopping- & Search campagnes

Voor Chocoladebezorgd zetten wij zowel Shopping- als Search campagnes in. Een deel van de campagnes lopen het hele jaar, het andere deel tijdens en voor de feestdagen.

Shopping campagnes categorie
Shopping campagnes worden ingezet per productcategorie of feestdag. Zo worden gedurende Sinterklaas, alleen de chocoladeletters weergeven tussen de Shopping resultaten. Tijdens Pasen krijgt men paaseieren te zien en buiten de feestdagen om de overige chocoladeproducten, waaronder de smaakvolle bonbons.

Door de campagnes zo in te delen en op te splitsen, worden er zeer gerichte klikken ontvangen van zowel particulieren als bedrijven. Het voordeel van Shopping Ads, is ook hier weer het ”zien” van het product. Als je iets lekkers wilt gaan kopen, moet het er immers ook lekker uitzien (in de meeste gevallen).

 

 

 

Geschikte search campagnes
Naast de Shopping advertenties, worden er ook Search campagnes ingezet. Hiermee kunnen we de gewenste bezoekers (bijvoorbeeld bedrijven) naar de website halen, door bijvoorbeeld te adverteren op termen als “+chocoladeletters +offerte”. In tegenstelling tot de Shopping Ads, hebben wij hier wel rechtsstreeks invloed op hetgeen waar de potentiële klant naar zoekt. Daarnaast laten we de communicatie in de advertentie aansluiten, bij het getriggerde zoekwoord.

In sommige gevallen zullen wij dubbel zichtbaar zijn in Google, doordat de Search- & Shopping campagnes naast elkaar worden getoond. Dit maakt de kans groter, dat de potentiële klant de website van Chocoladebezorgd bezoekt en een bestelling doet.

Ga terug naar het overzicht