Adverteren op Youtube

Youtube adverteren

Youtube is, na Google, de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Youtube biedt uitkomst wanneer consumenten producten meer willen ‘beleven’ dan met een productfoto in een webshop. Hiernaast zijn er talloze reviewkanalen op Youtube die producten uitgebreid onder de loep nemen en beoordelen.

Met Google Ads kunnen personen die interessant zijn voor uw onderneming getraceerd worden. De targetingmogelijkheden zijn inmiddels zeer uitgebreid. Afhankelijk van uw branche, doelgroep, doelstelling en marketingstrategie kan de targeting volledig op maat aangepast worden.

Waar in Youtube worden de advertenties getoond?

De videoadvertenties worden voor, tijdens of na een video afgespeeld. Bezoekers krijgen na vijf seconden de mogelijkheid om de video weg te klikken. Het voordeel van deze advertentievorm is dat je pas gaat betalen wanneer de video minimaal 30 seconden of helemaal bekeken is.

Hiernaast kunnen de video advertenties tevoorschijn komen in de zoekresultaten op YouTube.

Vrijblijvende Kansberekening?

Of adverteren via Google Ads winstgevend kan zijn voor uw onderneming, is afhankelijk van een aantal factoren. De klikprijzen en mate van concurrentie, in uw markt en binnen uw geografische targeting, spelen hierin een belangrijke rol. Voordat wij van start gaan, onderzoeken wij uw markt en maken we een uitgebreide kansberekening. Pas als wij een degelijke kans van slagen zien, gaan we van start. Indien we de kansen somber inzien, zullen we dit eerlijk aangeven en op zoek gaan naar alternatieve mogelijkheden binnen Google Ads.

Second opinion Youtube adverteren?

Worden uw Youtube campagnes momenteel door een andere partij verzorgd, maar twijfelt u of de campagnes strak genoeg zijn ingesteld? Neem contact op voor een geheel vrijblijvende kansenanalyse.

Klaar voor de start?