Google Shopping

Google shopping

De shopping omgeving van Google is sinds 2012 beschikbaar. De resultaten van Google shopping worden met afbeelding en omschrijving prominent weergegeven bovenaan de zoekresultaten van Google en onder de tab ‘Shopping’. In de resultaten worden de productfoto’s, beschrijvingen en prijzen van diverse aanbieders getoond, waardoor de consument heel eenvoudig een product en prijs kan vergelijken. Bij de implementatie van Google Shopping wordt gebruik gemaakt van het merchant center. De productfeed van uw webshop moet geüpload worden in het Merchant Center en kunnen vervolgens in Google Ads opgehaald en geactiveerd worden.

Vrijblijvende Kansberekening?

Of adverteren via Google Ads winstgevend kan zijn voor uw onderneming, is afhankelijk van een aantal factoren. De klikprijzen en mate van concurrentie, in uw markt en binnen uw geografische targeting, spelen hierin een belangrijke rol. Voordat wij van start gaan, onderzoeken wij uw markt en maken we een uitgebreide kansberekening. Pas als wij een degelijke kans van slagen zien, gaan we van start. Indien we de kansen somber inzien, zullen we dit eerlijk aangeven en op zoek gaan naar alternatieve mogelijkheden binnen Google Ads.

Second opinion Google Shopping?

Worden uw campagnes momenteel door een andere partij verzorgd, maar twijfelt u of de campagnes strak genoeg zijn ingesteld? Neem contact op voor een geheel vrijblijvende kansenanalyse.

Klaar voor de start?